Rólunk mondták, nekünk írták

Tomatis terápia videók:

Tomatis terápia vélemények:

"Kedves Erika!

Lassan már eltelik egy év azóta, hogy befejeztük Nálad a terápiát. Annak idején a barátnőmtől hallottam erről a módszerről. Először egy kicsit szkeptikusan álltunk a dologhoz, de mindenképpen szerettünk volna valami „természetes” megoldást kisfiunk „problémájára”. Ez első sorban nagyfokú figyelemzavarban jelentkezett (gyakran –általában, ha elfárad- szinte teljesen kikapcsolta a külvilágot és nem jutottak el hozzá az információk) A terápia során (már az első blokk után) egyre több pozitív változást tapasztaltunk. Egyre inkább tudott feladataira összpontosítani, kiegyensúlyozottabb lett, önállóbbá vált, az éjszakai alvása nyugodtabb lett. A kedvező változást több külső pozitív visszajelzés is megerősítette (például a pedagógusok részéről is). A terápiával elért eredmény tapasztalatunk alapján tartósnak bizonyul.

A Tomatis-módszert azóta is jó szívvel ajánljuk hasonló problémával küzdő gyermekek szüleinek.

Munkádhoz további jó egészséget és sok sikert kívánunk!"

Rita, Pákozd

"Most tíz éves kisfiam koraszülöttség miatt nagyfokú halláskárosodással született, aminek következtében megkésett volt a beszédfejlődése. Különböző kezelések során a fejlődés elindult, az iskolát megkezdhette, de a társaival szemben érzékelhető volt a kevesebb szókincs, csendes, visszahúzódó magatartás, önbizalom hiánya. Ebben az időszakban kerültünk kapcsolatba a Tomatis terápiával, aminek első szakasza után már a tanító néni jelezte, hogy a gyerek nyitottabb, aktívabb, kinyílt, boldogabb. A második blokk alatt meglepő rajzokat produkált. Színes, teljes lapot kitöltő, különböző járművek, forgalom, épületek, számomra meglepő volt a templom a rajzban. A terápia végeztével elmondható, hogy a tanulásban koncentráltabb, feladat tudatosabb, képességeinek megfelelően teljesít, többet olvas."

Emese, Székesfehérvár

"Kisfiam beszédjavító általános iskolába jár, beszédhibája és súlyos szövegértési problémája miatt. 2015 novemberében kezdtük el az első kezeléssorozatot Erikával, amely 15 alkalomból állt. Nagyon sok és sokféle fejlesztésen és kezelésen vagyunk már túl, és ezekből kiindulva nem is vártunk azonnali észlelhető változást.

Ez a terápia erre is rácáfolt. Szinte még vége sem volt az első blokknak, amikor már mind kedélyhangulatban mind aktivitásban észrevehető változás történt. Tanulmányaiban történő változásokról már januárban beszámolhattunk Erikának –az addigi jó közepes matekból sorozatos ötös dolgozatokat produkált. Ami viszont a legmegdöbbentőbb volt, hogy eddig soha nem volt hajlandó egyedül tanulni –szövegértési problémája miatt- és most egyszer csak kijelentette, hogy kész a leckéje magyarból.

Elképesztő élmény volt ezt megélni úgy, hogy addig soha, de soha nem történt ilyesmi. Ami más szülőnek teljesen természetes, sőt elképzelhetetlen egy 14 éves gyerekkel kapcsolatban, azt nekünk a Tomatis-terápia segítségével sikerült megélnünk. Ami a legjobb, hogy ezek a pozitív változások nem pillanatnyi kiugró teljesítmények, hanem azóta is fennálló képességek maradtak. Javult az olvasása, csökkent a betűtévesztése, rendkívül örülünk, hogy belefogtunk.

Mindenkinek csak ajánlani merem teljes szívemből, hisz nincs is annál jobb érzés, amikor egy fennálló probléma a zene segítségével megoldódik, vagy ha csak oldódik is ajándék."

Andrea, Vác

A Tomatis módszerre az apósom (nyugdíjas szociológia professzor) hívta fel a figyelmünket.
Matyival figyelemzavarral, diszlexiával, önálló tanulási nehézségekkel, kedvetlenséggel érkeztünk.
Napi 2-3 órát kellett édesanyjának, aki tanárnő, mellette ülni hétvégén is.
Néha becsúszott 1-1 négyesnél rosszabb jegy, de főleg a többiekhez képest volt lassúbb.
Emberfeletti ráfordítással, segítséggel tudta hozni a 4. osztály év végén a 4,5-ös átlagot, de utált tanulni.

A Tomatis módszer hatására javult a hangos olvasása, szövegértése, elkezdett önállóan tanulni, de még  ellenőrizni kell.
Az első másfél hónapban a főtárgyakból 5-ös az átlaga, és a többi tárgyakból sincs  4-esnél rosszabb jegye az E-naplóban.

A felsőben megnövekedett terhelést jobban bírja, kezdi visszanyerni a kedvét a tanuláshoz, marad ideje rajz szakörre és sportra is.
A terápia Matyi számára kikapcsolódás volt, jól érezte magát, szívesen járt oda.

Idézet apósom E-mailjéből:

"Mi is javulást észleltünk Matyinál eltéveszthetetlenül.
Főleg a rosszkedvű ellenkezési impulzusaiból gyógyult ki jelentős mértékben, vagyis kezd rájönni, hogy a konstruktív hozzáállás számára is előnyös.
Ebből kifolyólag kevésbé ideges és intellektuálisan is észrevehetően fejlődött.
Például ahogy maga fogalmazta meg, hogy az emelkedett terhelés ellenére jobb az állóképessége.
A Tomatis-hatás mind "Grundfertigkeit" remélhetőleg távlatilag fog érvényesülni."

Zsolt, Martonvásár

Kisfiamat 2 hónapos korában lágyéksérv miatt meg kellett műteni. A műtét közben légzés leállás történt.
10 hónapos korában begyulladt a hüvelyk ujja, ezt szintén altatásban nyitották fel.
Patriknál nem indult meg a beszédfejlődés. 4 évesen még nem szobatiszta.
2 és 1/2 évesen kezdett el bölcsödébe járni. A kisgyermekgondozók jelezték, hogy eltérést látnak Patrik fejlődésében: nem figyelt a nevére, nem követte a kéréseket, gyakoriak voltak a magatartásbeli problémák.
Ezt követően számos vizsgálaton vettünk részt, végül 2018 őszén megszületett a diagnózis, miszerint Patrik problémáit autizmus spektrumzavar okozza.

A Tomatis terápiáról az egyik "sorstárs" anyukától hallottam, nekik sokat segített, ezért úgy döntöttünk, hogy felkeresünk egy szakembert, így jutottunk el Hozzád. 🙂
Patrik az 1. találkozás alkalmával rendkívül  mozgékony volt, fél percet sem ült meg a fenekén, a fejhallgatót sem engedte magára adni!
Eléggé tartottunk tőle, hogy el tudjuk e így kezdeni a terápiát.
Aztán elérkezett az 1. nap: volt némi tiltakozás, de a "várthoz" képest jól sikerült.
A 2. naptól már úgy jött Patrik mintha haza járna. Tartotta a fejét, hogy feltegye a fejhallgatót, nézegette magát a tükörben, tetszett magának.
A terápia során többször megfigyelhető volt, hogy többször megállt a játéktevékenység közben ésa fülére koncentrált.
Nagyon bizakodóak vagyunk a hosszú távú eredményeket illetően.
Köszönjük az első 15 napot!

Egy hónappal később:

Kb 4 héttel az 1. fejlesztési blokk után kezdtünk el figyelmesek lenni arra, hogy kérésre Patrik egyre több szót próbál visszamondani, utánozni.
A logopédusunktól és a gyógypedagógusunktól is többször kaptunk azóta pozitív visszajelzéseket.
Előrelépést tapasztaltunk a társas készségek terén is: a korábbi lökdösődések jelentősen lecsökkentek, képes megosztani a játékait, ill. szépen elfogadja, ha pl. át kell adnia a helyét a hintában.
Ami még megfigyelhető változás Patriknál, hogy türelmesebb és nyugodtabb lett.
Szépen teljesíti a kéréseinket, ill. hosszabb  ideig lekötik a nagyobb koncentrációt igénylő játékok.
A fejlesztés 2. blokkját Patrik sokkal gördülékenyebben fogadta mint az elsőt, jóval türelmesebb volt, többet figyelt.
Nagyon bízom a további pozitív eredményekben!

Szabina, Környe

Zsombi 3 éves koráig nem beszélt. Óvodába kerüléskor az óvodai logopédus indította a beszédét. Mivel magatartás gondokat is jelzett az óvoda, többféle fejlesztésre vittük magánúton:
- lovasterápia
- TSMT torna (otthon 1/2 évig)
- alapozó terápia (csoportos 2,5 évig)
- logopédia
Iskolába kerülésekor az iskola súlyos magatartás gondokat jelzett pl. apróbb hibákra is dühkitöréssel reagált, társait megütötte.
Ekkor már folyamatban volt a szakértői bizottság előtt sajátos nevelési igényének vizsgálata.
Az iskola kezdeményezésére Zsombi az 1. osztály második félévétől magántanuló lett.
2018 áprilisában a szegedi Gyermek és Ifjúság Pszichiátrián 1 1/2 hetes kivizsgáláson vett részt, ahol ADHD-t ( a figyelem és az aktivitás zavara) diagnosztizáltak.
Ritalin gyógyszert írtak fel a részére.
A 2. osztályban -a szakértői bizottság javaslata alapján- Zsombi fokozatos reintegrációja valósult meg az osztályában. Közben magánúton heti 1 alkalommal pszichológushoz járt viselkedésterápiára, illetve az iskolai pszichológus is foglalkozott vele.
Ezenkívül lovasterápiára és egyéni jóga órára is járt.
Jelenleg 3. osztályos.

A Tomatis terápiáról az interneten olvastam először.
2019. 06.14.-29. 15 napos tréningen vett részt
2019. 08. hóban 8 napos
2019. 09. hóban intenzív 4 napos ( 8 alkamas)
2019. 10. hóban szintén 4 napos ( 8 alkalmas) tréningen vett részt.
A Tomatis tréningeket követően az alábbi változásokat tapasztaltuk Zsomboron:
- barátkozóbb lett, idegen gyerekekkel is könnyebben teremt kapcsolatot és az osztályában is többet játszik a gyerekekkel
- nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lett
- túlmozgása csökkent
- velem (édesanyjával) a kapcsolata szorosabbá vált pl. séta közben fogja a kezem, törekszik a testi érintésekre
- folyamatos ellenkezése is csökkent
- tanulmányaiban is javulás tapasztalható: szövegértése javult, városi matematika versenyre készül
- figyelemzavara nagymértékben csökkent, képes huzamosabb ideig koncentrálni (pl. egy Pixel-es képen másfél órákat dolgozott megszakítás nélkül ..)
- magatartásában is jelentős javulás tapasztalható: elvétve fordulnak már csak elő dühkitörések.
Köszönjük!

Enikő, Hódmezővásárhely

 

Kisfiamat, Matyit a 4. osztály végén vittük először Tomatis kezelésre, diszlexia, figyelemzavar és nyugtalanság miatt. Nemcsak a tanulmányi eredménye javult sokat, pl. az 5. osztályban kitűnő bizonyítványt hozott haza, hanem az otthoni viselkedése is. Kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá vált, egészében véve sokkal érettebbé. Ezért úgy döntöttünk, hogy az 5. osztály utáni nyáron még egy nyolcnapos „ismétlő” kezelést biztosítunk neki, hogy az elért remek eredményeket hosszabb távon is meg tudjuk őrizni.

Glória, Martonvásár

 

Tomatis terápia a Facebook-on.