Fotó: Peter Markus Profography
Kedves Látogató,
szeretettel köszöntöm a honlapomon!
Nagy Erika Amira (sz.Obola Erika) vagyok, Tomatis terapeuta, pedagógus.
A Tomatis terápia módszerét 2014/2015-ben sajátítottam el Belgiumban.
Tomatis-terapeutának lenni, szakmailag és emberileg is magasabb követelményeket támaszt, több odafigyelést, törődést igényel, szükségessé teszi a rendszeres továbbképzést és az állandó önfejlesztést is. Számomra ez a tevékenység küldetés, elhivatottság.
Terapeutaként gyakran átéljük: frusztrált, motiválatlan kisiskolásokat hoznak a szülők. Évek óta keresik a megoldást, sok mindent kipróbáltak már, végül adnak egy esélyt a Tomatis terápiának.
Majd ezt halljuk: „Miért nem tudtunk korábban erről a módszerről?”
Tomatis professzor egyedülálló módszere természetesen nem csak a gyermekeknek szól. A Tomatis hallgatásterápia hatékony módszer a központi idegrendszer plaszticitásának serkentésére, hiszen agyunk bármely életkorban képes strukturális változásokra.
Küldetésemnek érzem, hogy a hozzám fordulók újból megtalálják a harmóniát önmagukban, az összhangot környezetükkel, visszanyerjék önbizalmukat, önbecsülésüket, ki tudják bontakoztatni képességeiket.
Tanulmányaim:
2014-2015 Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium, Tomatis terapeuta
2007-2008 Szinergia Üzleti Szakképző Iskola, grafológus
1995-1998 Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi kar, német szakos tanár
1987-1991 Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, orosz-történelem szakos tanár
Továbbképzések:
2020 január: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium
2019 szeptember: Nemzetközi kongresszus Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium
2018 augusztus: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium
2017 július: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium
2016 március: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium
Miért ilyen intenzív a Tomatis-terápia?
A terápiás gyakorlat szerint, így lehet a legjobb és legtartósabb eredményeket elérni. Fiziológiai szempontból a módszer a hallás izomzatának tréningje. Ahhoz, hogy ezeket a hallócsontocskákat mozgató izmokat formába hozzuk, szükség van a rendszeres edzésükre. A Tomatis-terápia emellett megváltoztatja hallási és figyelési szokásokat is. Ez a folyamat (az új impulzusok integrációja) szintén időt vesz igénybe.
A Tomatis hallgatásterápia azon alapszik, hogy újból végigmegyünk a hallás és beszédtanulás folyamatán. Ha figyelembe vesszük, hogy mennyi ideig tart, míg egy gyermek megtanul beszélni, könnyen belátható, hogy a terápia hosszabb időt vesz igénybe, nem elég néhány alkalom.
Miért fontos a szülői részvétel a gyermekterápiában?
A Tomatis-terápia érzelmi változásokat indít el, ezért hasznos, ha az anya saját magán is megtapasztalja, hogy mi játszódik le a gyermekében.
Ideális esetben az első két blokkban az édesanya kíséri a gyermeket a terápiára, s mivel ekkor történik a magzati életbe történő visszavezetés, kettejük kapcsolata még szorosabbá válik, még inkább elmélyül.
Az „akusztikai megszületés” után, az aktív szakaszban, amikor az önállóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, fontos lenne, hogy az édesapa kísérje gyermekét a terápiára, ami remek lehetőséget nyújt az ő kapcsolatuk elmélyítésére is.
Lehet-e a terápiát otthon is folytatni?
Sajnos nem. A Tomatis terápiához speciális eszközök szükségesek, melyekkel csak okleveles Tomatis terapeuták rendelkezhetnek.
Mennyire eredményes a Tomatis-terápia?
A Tomatis terápia hatására -többek közt- bizonyítottan javulás tapasztalható:
- a figyelem és a koncentráció
- a beszédfejlődés és a kommunikáció
- a viselkedés és a szociális kapcsolatok
- az iskolai teljesítmények területén
Tartósak-e az elért javulások, eredmények, vagy szükséges-e az időnkénti „frissítés”?
A Tomatis terápián elért eredmények, melyet több éves követéses vizsgálatok támasztanak alá, tartósnak bizonyulnak. Ettől függetlenül, évenként egy „frissítés” esetenként nagyon előnyös lehet.
Belga intézet hivatalos weboldala