Bemutatkozás

 

erika

Kedves Látogató,

szeretettel köszöntöm a weboldalamon!

A nevem Obola Erika, Tomatis terapeuta, pedagógus, nyelvtanár, grafológus.

Tomatis-terapeutának lenni, szakmailag és Emberileg is magasabb követelményeket támaszt, több áldozatot, lemondást, odafigyelést, törődést igényel, szükségessé teszi a rendszeres továbbképzést és az állandó önfejlesztést is.

Számomra ez a tevékenység nem csupán munka, hanem hivatás, elhivatottság, amit csak is a legteljesebb szakmai alázattal, elkötelezettséggel, odaadással lehet hitelesen és hatékonyan végezni. 

Az Audio-Pszicho-Fonológia módszerét (Tomatis terápia) 2014/2015-ben sajátítottam el a Jozef Vervoort vezetése alatt álló Mozart-Brain-Lab Intézetben, Belgiumban. (Tomatis professzor az általa kifejlesztett terápia szellemi örökösének, leghitelesebb és legtudatosabb szakmai utódjának nevezte ki Jozef Vervoortot)

"Mint minden műalkotáshoz,

a családhoz is szükség van ihletre,

új reménységre és képzelőerőre"

Sok család keres fel gyermeke beszéd- vagy viselkedési zavaraival, mozgás-koordinációs problémáival, részképesség hiányosságával. Az esetek többségének hátterében auditív észlelési diszfunkció áll, melynek hatására nehézzé válik a figyelem, a koncentráció, a tanulás, a közösségbe való beilleszkedés, sérül az önbizalom, a kommunikációs készség.

Terapeutaként a fenti problémák megoldásában szeretném az érintett családokat segíteni.

Tomatis professzor egyedülálló módszere természetesen nem csak gyermekeknek szól. A Tomatis hallgatásterápia hatékony módszer a központi idegrendszer plaszticitásának serkentésére, hiszen agyunk bármely életkorban képes strukturális változásokra.

Küldetésemnek érzem, hogy a hozzám fordulók újból megtalálják a harmóniát önmagukban, az összhangot környezetükkel, visszanyerjék  önbizalmukat, önbecsülésüket, ki tudják bontakoztatni képességeiket.

Örömmel fogadom megkeresését, készséggel állok szíves rendelkezésére!

Tanulmányaim:

2014-2015 Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium, Tomatis terapeuta

2007-2008  Szinergia Üzleti Szakképző Iskola, grafológus

1995-1998 Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi kar, német szakos tanár

1987-1991  Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, orosz-történelem szakos tanár

Továbbképzések:

2018 augusztus: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium

2017 július: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium

2016 március: Mozart- Brain- Lab, Sint-Truiden, Belgium

 

Miért ilyen intenzív a Tomatis-terápia?

A terápiás gyakorlat szerint, így lehet a legjobb és legtartósabb eredményeket elérni. Fiziológiai szempontból a módszer a hallás izomzatának tréningje. Ahhoz, hogy ezeket a hallócsontocskákat mozgató izmokat formába hozzuk, szükség van a rendszeres edzésükre. A Tomatis-terápia emellett megváltoztatja hallási és figyelési szokásokat is. Ez a folyamat (az új impulzusok integrációja) szintén időt vesz igénybe.
A Tomatis hallgatásterápia azon alapszik, hogy újból végigmegyünk a hallás és beszédtanulás folyamatán. Ha figyelembe vesszük, hogy mennyi ideig tart, míg egy gyermek megtanul beszélni, könnyen belátható, hogy a terápia hosszabb időt vesz igénybe, nem elég néhány alkalom.

 

Miért fontos a szülői részvétel a gyermekterápiában?

A Tomatis-terápia érzelmi változásokat indít el, ezért hasznos, ha az anya saját magán is megtapasztalja, hogy mi játszódik le a gyermekében.
Ideális esetben az első két blokkban az édesanya kíséri a gyermeket a terápiára, s mivel ekkor történik a magzati életbe történő visszavezetés, kettejük kapcsolata még szorosabbá válik, még inkább elmélyül.
Az „akusztikai megszületés” után, az aktív szakaszban, amikor az önállóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, fontos lenne, hogy az édesapa kísérje gyermekét a terápiára, ami remek lehetőséget nyújt az ő kapcsolatuk elmélyítésére is.

 

Lehet-e a terápiát otthon is folytatni?

Sajnos nem. A terápiához speciális eszközök szükségesek, melyekkel csak okleveles Tomatis terapeuták rendelkezhetnek.

 

Mennyire eredményes a Tomatis-terápia?


A terápia hatására -többek közt- bizonyítottan javulás tapasztalható:

- a figyelem és a koncentráció
- a beszédfejlődés és a kommunikáció
- a viselkedés és a szociális kapcsolatok
- az iskolai teljesítmények területén

 

Tartósak-e az elért javulások, eredmények, vagy szükséges-e az időnkénti „frissítés”?

A terápián elért eredmények, melyet több éves követéses vizsgálatok támasztanak alá, tartósnak bizonyulnak. Ettől függetlenül, évenként egy „frissítés” esetenként nagyon előnyös lehet.